حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات
سعید جلیلی مطرح کرد:
دلیلی اصلی حصرسران فتنه/اعتراف غرب به قدرت ایران در منطقه
 
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: افرادی که از آنها به عنوان سران فتنه یاد می شود در بهمن سال ۸۹ به حصر رفتند و دلیل آن هم این بود که در حال شکل دادن فتنه جدیدی بودند.
دلیلی اصلی حصرسران فتنه/اعتراف غرب به قدرت ایران در منطقه

پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: سعید جلیلی، بعدازظهر سه شنبه در همایش "راهکارهای توسعه کشور در زمان تحریم" که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به موضوع فتنه و اظهارات اخیر علی مطهری در خصوص حصر سران فتنه گفت: حصر ربطی به فتنه ندارد، فتنه از ۲۲ خرداد ۸۸ شروع و تا ۲۲ بهمن ماه همان سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این مدت کسی به افرادی که از آنها به عنوان سران فتنه یاد می شود کاری نداشت و آنها در ۲۵ بهمن سال ۸۹ به حصر رفتند یعنی یک سال و ۸ ماه بعد از فتنه و دلیل آن هم این بود که در حال شکل گیری فتنه جدیدی بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فتنه در شرایطی شکل گرفت که کشور در عرصه های مختلف موفقیت های بزرگی را کسب کرده بود و حتی در سطح منطقه نیز جنگ های ۲۲ و ۳۳ روزه حزب الله و حماس به پیروزی رسیده و وحدت اسلامی در حال شکل گیری بود.

وی ادامه داد: در ۲۰ خرداد بود که اوباما طی نامه ای به رهبری گفت که مسائل منطقه بدون ایران حل نخواهد شد، چون آنها می دانستند که بعد از انتخابات ایران اوج خواهد گرفت.

فتنه ۸۸ ظلم به نظام بود

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: کسانی بر اساس توهماتی چنین پیروزی بزرگی را زیر سوال بردند و در کشور های مختلف سفرای ما را احضار می کردند که ما نگران دموکراسی در ایران هستیم.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی اضافه کرد: فتنه ظلم بزرگی به نظام بود نه فقط یک موضوع کوچک سیاسی، آنها فهمیدند که ولایت هرگز نمی گذارد حق رای مردم وتو شود و همان کسانی که در زمان جنگ از کشور دفاع می کردند امروز از رای مردم دفاع کرده و آن را حق الناس می شمارند.

جلیلی گفت: آنها قصد داشتند که ظلم جدیدی را به نظام انجام دهند و آن این بود که نظامی را که الگوی مردم سالاری بوده و عزت اقتدار خود را به جهان نشان داده است و امروز دنیا از آن الگو می گیرد، آن را در سطح مبارک و بن حبیب در تونس می خواندند و می گفتند ایران آن چیزی نیست که تصور می کنید، این یک فتنه جدید بود.

محاکمه نشدن سران فتنه تدبیر حکیمانه رهبری

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: بعضی ها می گویند چرا این ها محاکمه نمی شوند، این یکی از تدابیر حکیمانه رهبری بود که فرمودند اجازه دهید تا مسائل برای مردم روشن شود.

جلیلی تاکید کرد: حصر هیچ ربطی به انتخابات ندارد، در آن بیانیه هایی که آنها در آن دوران صادر می کردند حتی فرستادن موجود زنده را توسط ایران به تمسخر می گرفتند و در بعضی از بیانیه های دیگر می گفتند که رای ها دروغ است.

۱۶ آذر رویارویی دو قدرت بزرگ جهان

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در بخشی از سخنان خود به روز دانشجو اشاره کرد و افزود: ۱۶ آذر از آن جهت مهم است که جرقه رویارویی دو قدرت در آن زده شد و نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که بدانیم ظرفیت های این رویارویی چه هست تا بتوانیم یک ارزیابی صحیحی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر سال۱۳۳۲ در شرایطی بود که قدرت های برتر سرمست از پیروزی های اخیر خود در جنگ جهانی دوم و همچنین سرنگونی دولت ایران توسط کودتای نظامی، توانسته بودند مناسبت هایی را در سطح جهانی و ملی شکل بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در یک چنین محیط منجمدی حاصل از این مناسبت ها، دانشگاه و دانشجویان بلند شده و چنین حرکت بزرگی را انجام دادند، هرچند که در آن روزها دشمنان این حرکت را جدی نپنداشته و اینطور تصور می کردند که با شهید کردن سه دانشجو این حرکت سرکوب شده است.

انحصار قدرت؛ خواسته استعمارگران

جلیلی قدرت طبلی و انحصار قدرت را جزو اهداف قدرت های برتر دانست و اظهار داشت: در ماده یک و دو NPT به صراحت بیان شده است که فقط قدرت های برتر جهان حق دارند قدرت هسته ای داشته باشند که این نشان از قدرت طلبی آنها از گذشته تا به امروز دارد.

وی با اشاره به بمباران هیروشیما و ناکازاکی گفت: همین قدرت ها سلاح هسته ای را علیه مردم به کار گرفتند و شهرهای ژاپن را بمباران هسته ای کردند، در اینجا باید پرسید که در مقابل چنین قدرتی باید چه کرد؟

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: یک نوع مواجهه با این قدرت ها، روشی است که ژاپن آن را اجرا می کند و معتقد است که اکنون قدرت هایی بر دنیا حاکم است و ما باید آنها را بپذیریم، اما جنس دیگر مواجهه از مدل ۱۶ آذر بوده که ۴ ماه بعد از کودتای نظامی در ایران دانشجویان با خون خود علیه آن اعتراض کردند.

همراهی تزویر با زور راهبرد امروز غرب

جلیلی اظهار داشت: زور همراه با تزویر امروز جزو راهبرد های قدرت هاست، یعنی کسی که خود سلاح هسته ای دارد امروز مدعی این می شود که به بهانه این که امینت جهانی به خطر افتاده است این مناسبات را شکل می دهد.

وی بیان داشت: اگر بدترین جنایات در غزه صورت بگیرد، شورای عالی امنیت ملی می تواند نگران نباشد، قطعنامه صادر نکند و حتی آن را پشتیبانی کند.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی افزود: در یک جنایات در کمتر از ۲۰ سال گذشته و در سال ۱۹۹۴، یک میلیون نفر انسان را در طی مدت سه ماه کشتند اما یک قطعنامه هم صادر نشد، حتی افکار عمومی نیز از این موضوع اطلاعی ندارند و این به دلیل شکل گرفتن مناسباتی است که شکل گرفته و در کنار زور، تزویر را نیز اجرا می کنند.

حقیقت باعث پیشرفت استقلال و پیشرفت

جلیلی گفت: باید پرسید چه ترفندی است که موضوعی مانند قضیه هسته ای ایران در همه کشور ها مهم می شود اما قتل یک میلیون نفر اصلا دیده نمی شود؟

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی انکار حقیقت را راهبرد دشمنان خواند و اظهار کرد: بستری که در آن حقیقت انکار شود همان بستری است که آنها بر روی آن در حال فعالیت هستند زیرا آن چیزی که آزادی، استقلال و پیشرفت را جهت می دهد حقیقت بوده که اگر بتوانیم آن را انکار کنیم خواهیم توانست بسیاری از اقدامات دیگر را انجام داد.

وی ادامه داد: البته انکار حقیقت کار آسانی نیست بلکه برای انکار آن باید بگوییم اصلا حقیقتی وجود ندارد یعنی باید اصل حقیقت را انکار کرد و این همان چیزی است که آنها در حال انجام هستند.

عاملان جنایت در دنیا تحریم کنندگان ایران هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: امروز در دانشگاه ها از آقای جان لاک به عنوان پدر آزادی نام می برند در حالی که وی از بزگترین سهام داران شرکت های برده داری و دبیر انجمن استعمارگران بوده است.

جلیلی گفت: علاوه بر انکار حقیقت انصراف از حقیقت نیز از شگردهای دیگر آن هاست که می گویند ما باید واقع بین باشیم، البته در دین خود ما نیز واقع بینی مطرح شده است اما واقع بینی آنها یعنی هر چیزی که باب میل و مطابق خواسته من است را باید دید، انها بسیاری از واقعیتات را حذف، خیلی ها را اضافه و بقیه را تحریف می کنند.

وی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران اظهار داشت: همان کسانی که ترور را در دست گرفتند، از کسانی که رجایی را شهید کردند حمایت می کنند و آنها را در کشور خود جای می دهند، سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند، همین عده تحریم ها را بر کشور ما اعمال کردند.

پیروزی علاوه بر ایستادگی

جلیلی ادامه داد: در تمام کشور های دنیا موضوع هسته ایران مورد توجه قرار گرفته است زیرا ایران هم مقاومت کرد، هم پیروز شد، پیروزی یعنی کسی بتواند اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: کسانی که امروز تحریم ها را بر ملت ما تحمیل کردند همان کسانی بودند که سلاح های شیمیایی را به راحتی در اختیار صدام قرار می دادند اما به تعبیر رهبری برای دریافت سیم خاردار نیز ما را دچار مشکل می کردند.

جلیلی اضافه کرد: اما حالا جایگاه صدام را دیده و با مقام کشور ما مقایسه کنید، آن چیزی که دشمنان از آن می ترسند این است که ملت ما نه تنها ایستاده است بلکه پیروز شد و حتی در حال پیشرفت است.

اعتراف غرب به قدرت ایران در منطقه

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار کرد: دشمن در موضوع هسته ای تمام توان خود را گذاشت که هسته ای شدنمان را بگیرد در حالی که چند سال قبل می خواستند از هسته ای شدن ما جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حرکت امام خمینی گفت: حرکتی که ایشان شروع کردند باعث شد تا افسانه شکست ناپذیری آنها برهم بخورد، آنها امروز می ترسند زیرا اگر خرمشهر آزاد شد، به دنبال آن جنوب لبنان نیز آزاد شد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: آنها امروز بیان می کنند که موضوعات منطقه بدون ایران حل نخواهد شد زیرا معتقدند که اراده ای در اینجا وجود دارد که می تواند بر این مناسبات تاثیر بگذارد.

لزوم شناخت مولفه های قدرت

جلیلی اظهار داشت: چرا حاج قاسم سلیمانی که از یک روستا بزرگ شده است امروز در نشریات معتبر جهانی به عنوان مقتدرترین مرد دنیا خوانده می شود؟ اگر این مولفه های قدرت را خوب نشناسیم نمی توانیم آنها را حفظ کنیم اما اگر در شناخت آنها موفق شدیم آن وقت است که باید منتظر برکات آن باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتدار هسته ای، منطقه ای به چه معناست؟ اقتدار ملی یعنی این که ملتی بر اساس ارزش هایی وحدتی را داشته باشد که دشمن نتواند با توطئه ای بر آن ملت پیروز شود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: آنها از اینکه در ایران رئیس جمهوری توسط کلوپ های قدرت و ثروت انتخاب نمی شود بلکه با رأی مستقیم مردم این اتفاق می افتد، نگران هستند.

وی ادامه داد: اقتدار هسته ای یعنی اینکه یک جوان دانشجو بر مبنای ایمان قوی مانند شهید شهریاری پیدا شده و وقتی دشمن می گوید ما مانع شما می شویم آن مانع را رد می کند.

نگرانی غرب از شکل گیری تمدنی جدید

جلیلی افزود: در مهر ماه ۸۸ برای تولید یک دارو که ۸۵۰ هزار نفر از بیماران از آن استفاده می کردند نیازمند به سوخت ۲۰ درصد بودیم و برای آن نامه ای به آژانس هسته ای فرستادیم که بر اساس حق خود، خواهان این سوخت هستیم.

وی گفت: در آن هنگام آژانس بین المللی اینطور تصور کرد که حالا که ما نیازمند چیزی هستیم بهترین زمان برای مطالبه گری است تا اراده خود را به ما تحمیل کند، اما اراده شهید شهریاری این مهم را انجام داد و مزد خود را نیز که شهادت بود گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: نگرانی غرب از این است که تمدنی شکل بگیرد که آنچه آنها بافته اند برهم بریزد، اینکه می گویند گزینه نظامی روی میز است باید بدانید که گزینه نظامی اولین گزینه آنها بود که آن را استفاده کردند و می ببینم که امروز مدام از گزینه نظامی حرف می زنند اما هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

پیشرفت علمی دانشگاه ها علت مقاومت نظام

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: امروز چه کسی است که نداند آنچه در سوریه اتفاق می افتد یک حرکت محض تروریستی بوده نه یک حرکت مردمی، و دشمنان با تمام قوا از آن حمایت می کنند.

جلیلی افزود: دشمن امروز می خواهد نرم افزار ما را که همان انقلاب اسلامی است را دچار تردید کند و ما باید این راه را با قدرت ادامه دهیم.

وی ادامه داد: موضوع فرهنگی نیر یکی دیگر از هجمه های دشمن است، و آنها می خواهند با ۱۴۴ شبکه ماهواره ای فرهنگ ما را مورد هجمه قرار دهند، آیا آنها نگران اوقات فراغت ما هستند؟ نرمش قهرمانانه یعنی اینکه به منطقی دست پیدا کنیم که طرف مقابل با آن خلع سلاح بشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام افزود: فشاری که امروز دشمنان به واسطه هسته ای می آورند برای این است که مقاومت نظام در برابر آن برای حفظ کار و پیشرفت علمی در دانشگاه هاست.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: مقاومت نظام برای این است که پیشرفت های علمی در دانشگاه ها متوقف نشود، امروز دشمن به دست و پا افتاده است که چرا شما سوخت ۲۰ درصد دارید، ما این سوخت را از خود شما خواستیم اما چون آن را به ما ندادید خودمان آن را تولید کردیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۲
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

جلیلی

سران فتنه

فتنه 88

نظرات (۱)

متشکرم از اینکه به بنده افتخار دادید وبه وبلاگ بنده نظر دادید وب شماعالیه موفق باشید
پاسخ:
سلام ...
خواهش میکنم ...
باید ما با همپوشانی فعالیتهای هم در فضای مجازی به دشمنان قسم خورده نظام اجازه نفس کشیدن ندیم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی