حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات

خبرگزاری فارس: راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت زیر پرچم امام حسین (ع) است


رئیس موسسه امام خمینی (ره) گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت زیر پرچم امام حسین (ع) است و اینکه برخی از کشورها مانند مصر نتوانستند در انقلاب خود پیروز شوند این بود که در قیام خود از امام حسین (ع) الگو نگرفته بودند.
خبرگزاری فارس: راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت زیر پرچم امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی گناباد در موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به پیاده‌روی زائران حسینی به سمت کربلا اظهار کرد: هر کسی از هر دین و قومیتی، وقتی صحنه عجیب حرکت مردم به طرف کربلا با پای پیاده و بدون هیچ زاد و توشه‌ و با وجود مشکلات فراوان را می‌بیند، این پرسش در ذهنش تداعی می‌شود که چرا پس از گذشت 1400 سال از حادثه کربلا هنوز این عشق و شیدایی وجود دارد.

وی افزود: تنها این پاسخ برای این افراد مجسم می‌شود که این شخص یعنی امام حسین(ع) با دیگران تفاوت‌های چشمگیری دارد؛ برخی انبیای الهی به انواع گوناگون و با شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند ولی شهادت اباعبدالله(ع) پس از قرن‌ها هنوز برای مردم دردآور است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) دلدادگی مردم به امام حسین(ع) را تنها به دلیل هدف و نیت ایشان دانست و تصریح کرد: هدف ایشان به قدری مقدس بود که تمام عزاداری‌ها و مراسماتی مانند پیاده‌روی اربعین تا قیامت توجیه دارد.

وی ادامه داد: دلیل ماندگاری نام امام حسین (ع) پس از 1400 سال از واقعه عاشورا، ارزش نیکوکاری است که آن امام همام انجام داد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به جایگاه امام حسین(ع) نزد غیر مسلمانان و غیر شیعیان بیان کرد: ارزش این امام به اندازه‌ای است که بسیاری افراد در مورد شخصیت ایشان به نوشتن مقالات و کتب بسیار اقدام می‌کنند و اگر میزان کتاب‌هایی که  توسط غیر مسلمانان در این راستا نگاشته شده را ارزیابی کنیم کمتر از کتبی که مسلمانان به رشته تحریر در آورده‌اند نیست.

وی با اشاره به احترامی که سایر مذاهب برای امام حسین(ع) قائل هستند تصریح کرد: برخی از قومیت‌های جهان که اعتقادی به اسلام و شعائر مذهبی اسلامی ندارند برای امام حسین(ع) وقف کرده و به صورت خالصانه عزاداری می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید ریشه ارزش‌های اسلامی را ارزیابی کرده و سپس به ارزیابی ارزش‌هایی که امام حسین(ع) به آن دلیل از جان خود و خانواده‌اش دست کشید رسید.

وی با اشاره به مکاتبی که به صورت فلسفی ارزش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند گفت: ارزش‌ها با دو نگاه خدمت به خلق در دنیا و اقدامی برای سعادت انسان تا ابدیت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به لزوم تبیین ارزش‌های قیام عاشورا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود درس آزادی داد که این آزادی با آزادگی محقق می‌شود و این امام معصوم آزادی را با آزادگی ارزش بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت زیر پرچم امام حسین(ع) است و اینکه برخی از کشورها مانند مصر نتوانستند در انقلاب خود پیروز شوند این بود که در قیام خود از امام حسین(ع) الگو نگرفته بودند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: باید از اربعین و عاشورای امام حسین(ع) الگو گرفت و اهداف ایشان را دنبال کرد و در آن مسیر به صورت جدی گام برداشت.

وی اهداف قیام عاشورا را مورد توجه قرار داد و گفت: امام حسین(ع) منفعت خود را در نظر نگرفت و جان خود و خانواده‌اش را فدا کرد تا مردم از جهل نجات یابند و همین مسئله موجب شد که ارزش قیام او جاودانه شود.

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خویش، با تبیین پیام عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند «من قیام کردم تا دین جدم را احیا کرده و امر به معروف و نهی منکر را به پا کنم» و امروز وظیفه ماست که برای نجات دین و اجرایی کردن مبانی اسلامی تلاش کنیم.

وی دلایل انحراف از دین را مورد توجه قرار داد و گفت: کارهای خواص و عوام جامعه سبب انحراف دین از مسیر اصلی شد و اگر بخواهیم تحلیل کنیم عوام جامعه شناخته شده هستند و کار آنان مبنای عقلانی ندارد و از بزرگان خود الگو می‌گیرند و عمل می‌کنند و گناه بزرگ برای خواص است.

آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: برخی از خواص با انگیزه خاص، ‌اسلام را از مسیر اصلی منحرف کرده و عوام نیز از آنان پیروی کردند که در اینجا گناه اصلی برای خواصی است که با رفتار شیطنت‌آمیز عوام را فریب دادند.

وی بزرگترین عامل برای انحراف اسلام را حسد دانست و گفت: در طول تاریخ نیز همین موضوع بوده است که در قرآن به نمونه‌هایی از حسادت اشاره شده است.

این مدرس اخلاق با اشاره به نماز لشکر عمر سعد گفت: اینان با نماز عوام را فریب دادند، که اینگونه فریب‌ها هنوز ادامه دارد و نباید فریب کسانی را که ادعای اسلام، ولایت و دیگر مسائل را دارند خورد، زیرا  معیار ما پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند و هر فردی که پیرو ایشان باشد حق است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وضعیت کنونی عراق گفت: امروز آمریکا، داعش و دیگر شیاطین در عراق هستند ولی با این وجود شمار فراوانی از مردم جهان برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند، هرچند که از بازگشت خود اطمینان ندارند ولی برای کشته شدن نیز افتخار کرده و آماده هستند زیرا فطرت هر فردی موجب می‌شود جان خود را برای کسی که در راه خدا جان داده فدا کنیم.
 

منبع : http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930920000392

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۱
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

آیت‌الله مصباح‌یزدی

امام حسین (ع)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی