حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات

«شاید هزار بار قرآن رو خونده بودم اما هیچ وقت آیه «لقد خلقنا الانسان فی کبد» برایم پررنگ نبود و معنی نداشت. آیه‌ای که از پارسال تا حالا مدام توی ذهنم می‌چرخه و همیشه به دادم می‌رسه... برام عجیبه، یعنی هیچکس نبود اینها رو همون 7-8 سال پیش به من بگه؟ یا گفتند و من کم رفتم دنبالش؟ چرا هیچکس نمی‌دونست اصلا هدف خلقت چیه؟ روش زندگی چیه؟ اولویت چیه؟»

یکی از کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی بیان معنوی در قسمت سخنان تأثیرگذار سایت، سرگذشت معنوی خودش را شرح داده(اینجا). متن کامل نوشتۀ خواندنی ایشان(+)با ویرایش مختصر را در ادامه می‌خوانید:

سلام. فکر کنم پارسال همین موقع ها بود که مبحث چگونه یک نماز خوب بخوانیم استاد رو به پیشنهاد چند نفر گوش دادم. تفکری که بهم تزریق می‌شد با تفکری که سالها باهاش نماز خوندم خیلی فرق می‌کرد. شاید هیچ وقت نمازم ترک نشده بود، اما هیچ وقت اینهمه برام اهمیت نداشت.

بعد از محرم مبحث قضا و قدر رو گوش دادم. شاید نقطه عطف زندگی من... سوالاتی که از راهنمایی و دبیرستان ذهن من رو مشغول کرده بودند و از هر کسی پرسیدم هیچ کس جوابی که من رو مجاب کنه نمی‌داد. چیزی که می‌شنیدم با چیزی که سالها بهم گفته بودند فرق داشت! شاید هزار بار قرآن رو خونده بودم اما هیچ وقت آیه لقد خلقنا الانسان فی کبد برام پررنگ نبود و معنی نداشت. آیه‌ای که از پارسال تا حالا مدام توی ذهنم می‌چرخه و همیشه به دادم می‌رسه... برام عجیبه، یعنی هیچکس نبود اینها رو همون 7-8 سال پیش به من بگه؟ یا گفتند و من کم رفتم دنبالش؟ چرا هیچکس نمی‌دونست اصلا هدف خلقت چیه؟ روش زندگی چیه؟ اولویت چیه؟ چرا مبحث تنها مسیر استاد پناهیان بعد از ایییینهمه سال برای اولین بار باید بیان بشه؟ چقدر حیف که خیلی‌ها این چیزا رو نفهمیدند و از این دنیا رفتند. چقدر حیف که اینهمه سال از عمر من همش توی جهل گذشت و ذهن پر از سوال من هیچ وقت آروم نشد. چقدر می‌تونستم الان جلوتر باشم...

اما الحمدلله کما هو اهله که این حرف‌ها رو شنیدم و این مباحث رو سر راهم قرار داد. اهدنا الصراط المستقیم هام اجابت شد. خدا کنه بتونم تنها مسیر رو هم تا آخرش گوش کنم و عمل کنم...

راستی! هر دو مبحث رو به دوستام هم دادم گوش کنند.

ممنون که زحمت می‌کشید.

http://bayanmanavi.ir/post/1690

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۵
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی