حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۲۱ ق.ظ

خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ آیا رویای "نیل تا فرات" تحقق می‌یابد

اطلاعات اولیه بدست آمده تاکید می‌ کند که یهودیان صهیونیست در همان گام اول 45 قطعه زمین و 183 ملک مسکونی را در منطقه مرکزی عراق خریداری کرده‌اند و وجه مشخصه این املاک نزدیک بودن آنها به رود فرات است.

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای گروه بین‌الملل مشرق - اطلاعاتی که گزارش زیر ارائه می دهد، نه کذب و نه در آن مبالغه شده است، بلکه اطلاعات خطرناکی است که به دست بسیاری از حکومت های عربی و اسلامی به ویژه کشورهای همجوار عراق رسیده و پرده از طرح صهیونیستی – آمریکایی برای تاسیس دولت یهودی دیگری در منطقه و این بار در عراق بر می دارد تا رویای تاسیس دولت بزرگ یهود از نیل تا فرات را محقق کند.

تا چند سال پیش اگر کسی می ‌گفت که دومین دولت یهودی منطقه در عراق تشکیل خواهد شد، هیچ کس این سخن را باور نمی‌ کرد و آن را مبالغه می دانست، اما هم اکنون مستندات و نشانه‌ های بسیاری وجود دارد که تاکید می کند، آمریکایی ها و صهیونیست ها حقیقتا در پی تحقق چنین هدفی هستند که گروه های فشار یهودی نیز به شدت آن را دنبال و با استفاده از شرایط اقتصادی حاکم بر عراق در صدد تحقق آن هستند و در این راه کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی بی شماری را به خدمت گرفته اند.

بر اساس گزارشی که به دولت آمریکا ارائه شده، تاکید گردیده که اوضاع در عراق با توجه به تحولات جاری در آن، هر روز پیچیده تر از قبل می شود، به ویژه آن که تعدادی از دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی تلاش دارند، عراق را با دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مذهبی و برافروختن آتش جنگ های داخلی در آن، تقسیم کنند.

این موضوعی نیست که از دید تل آویو دور مانده باشد، به همین دلیل این رژیم تحرکات خود در عراق را سال ها پیش آغاز کرد و براین اساس می توان این تحرکات را در چندین محور اصلی و اساسی تقسیم کرد که عبارتند از:

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

محور اول 

امضای توافقنامه های همکاری استراتژیک که بیش از 10 سال است، میان دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد و در چارچوب آن تل آویو حدود 560 مزدور اطلاعاتی و جاسوس خود را با گذرنامه های آمریکایی راهی عراق کرده است.

اجرای این توافقنامه با ارسال 100 عنصر اطلاعاتی صهیونیستی به عراق آغاز شد
که گزارش‌ های خود را فقط به دستگاه های اطلاعاتی این رژیم ارسال می کردند و موساد پس از تنظیم و کاستن از آنها و یا افزودن به آنها، آن را به سازمان «سیا» در آمریکا ابلاغ می کردند، به تدریج این تعداد مزدوران اطلاعاتی رو به افزایش گذاشت تا اینکه آمریکایی ها دریافتند، تعداد آنها در عراق به 560 مزدور اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی رسیده که با گذرنامه ها و نام های آمریکایی وارد عراق شده اند و سازمان سیا به این اقدام تل آویو اعتراضی نداشته است، تنها درباره افزایش این تعداد از وزارت خارجه اسرائیل سوال داشته که چرا این تعداد افزایش یافته اند، تا در پاسخ وزارت خارجه اسرائیل نیز دلیل این امر را مسائل و اوضاع امنیتی جاری در عراق عنوان کند.

این توجیه برای دولت آمریکا امری پذیرفته بود و حتی پیش بینی کرد، اسرائیل 400 کارشناس خود را برای کار در مناطق مشخص در عراق ارسال کند، در حالی که مهمترین وظیفه این افراد ارائه گزارش و اطلاعات روزانه از اوضاع سیاسی و اقتصادی و اجتماعی عراق بود.

درون این گروه‌ های صهیونیستی گروه های کوچکی شکل گرفتند که به آنها «رئیس» گفته می شد و در واقع اشاره ای بود به اینکه آنها تابع و وابسته به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند و مهمترین عرصه فعالیت آنها مناطق شمالی عراق است.


جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

اما خطرناک ترین اقدامی که گروه های موساد هم اکنون در عراق مشغول به آن هستند، جمع آوری اطلاعات درباره اراضی و املاک و صاحبان آنها و اوضاع خانوادگی و اقتصادی و اجتماعی خانواده های عراقی و مشکلات امنیتی است که در معرض آن قرار دارند.

به این ترتیب این گروه ها فهرست ها و لیست‌ های مفصل و مشروحی از طیف های مختلف جامعه عراق از جمله تجار و بازرگانانی که تمایل به فروش زمین ها و املاک اشان و مهاجرت از عراق داشتند و همچنین خانواده هایی که به راحتی می شد، آنها را با وعده و وعید و فریب وادار به فروش اراضی و املاک خود کرد، تهیه کردند.


جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای محور دوم

گروه های کاری اسرائیلی که داخل عراق فعالیت می کنند. در ابتدا تصور می شد، این گروه وابسته به دستگاه اطلاعات آمریکاست، اما آنچه در این اواخر آشکار شده این است که این گروه وابسته به دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی است و تجار و بازرگانان و نظامیان صهیونیست و همچنین یهودیان آمریکایی را در بر می گیرد و همکاری گسترده ای با دستگاه نظامی و ارتش و دولت عراق دارند و اینکه هدف این گروه کسب اطلاع و قیمت گذاری اراضی و املاکی در عراق است که می توان آنها را خریداری کرد، به ویژه اراضی و املاکی که در مناطق امن و به دور از مناطق نا امن قرار دارند و این که چگونه می توان آنها را خرید و فروش کرد.

محور سوم 

همکاری محرمانه و مشترک میان دفتر نخست وزیری اسرائیل و دفتر رئیس دایره مدنی آمریکا در عراق و پنتاگون و کمیته صهیونیستی – اسرائیلی که در عراق با گدرنامه های آمریکایی فعالیت می کند و اعضای آن با پوشش افسران آمریکایی مشاهده می شوند.

محور چهارم

تمام افرادی که برای اجرای طرح مورد نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده اند، اقدام به فریب عراقی ها و دادن وعده و وعید جهت فروش اراضی و املاک‌‌شان و مهاجرت از این مناطق به خارج از عراق می کنند و خریداران این املاک و اراضی یهودیان عراقی یا یهودیان آمریکایی یا یهودیان عرب و فلسطینیانی هستند که به خدمت موساد درآمده اند.

اطلاعات موجود نشان می دهد که موساد حدود یک صد فلسطینی ساکن اراضی 1948 را برای انجام این مهم به عراق ارسال کرده است.
هم چنین گزارش های به دست آمده تاکید می کند که «آریل شارون»، نخست وزیر خونخوار وقت رژیم صهیونیستی پس از توسعه گستره عملیات های مقاومت مردم عراق، به مزدوران خود در این خصوص دستور تسریع فعالیت ها و اقدامات اشان را داده بود.

در این بین کمیته صهیونیستی – آمریکایی تضمین‌ های لازم برای سیطره یهود بر این اراضی و املاک در صورت عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق را ارائه داد، به گونه ‌ای که طرف آمریکایی تاکید کرد که در صورت عقب نشینی نظامی از عراق، با این حال واشنگتن از اداره سیاسی عراق و تسلط بر نهادهای سیاسی آن چشم پوشی نخواهد کرد، چون بر این باور است که این آمریکایی ‌ها بودند که عراق از یوغ استبداد و دیکتاتوری «صدام حسین» نجات داد.

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

یکی از اعضای این کمیته تاکید می ‌کند، در نشست‌های این کمیته توافق شده، تاسیس دولت یهودی دیگر در منطقه، مورد تایید و حمایت تمام آمریکایی ‌هاست و این دولت یهودی از بحران حاکم بر منطقه خواهد کاست و تمام اراضی و املاک خریداری شده توسط یهود در عراق مورد حمایت مستقیم نیروهای آمریکایی حتی بعد از خروج آنها از عراق است.

صرف نظر از تمام این گفته ‌ها، آن چه مهم می ‌نماید، این که رژیم صهیونیستی با سرعت سرسام‌ آور خرید اراضی و املاک در شمال عراق را آغاز کرده و گفته می ‌شود، صاحبان این املاک و اراضی فلسطینی ‌هایی هستند که با موساد و یهودیان آمریکا و اروپا و عراق و مغرب و سوریه در ارتباط هستند و همکاری دارند و در راس این افراد باید از شخصیت‌ هایی مانند منذر المتوکل حسنین، یعقوب المصیری، شاهین الدواکان حمیدان، سلومة هایدر المتجری و شایش المرکومی طیب نام برد.

آیا رویای صهیونیست ‌ها و آمریکایی ‌ها محقق خواهد شد

از اطلاعات به دست آمده، آشکار است، طرحی که رژیم صهیونیستی در شمال عراق در صدد پیاده کردن آن است، امری بسیار سخت و مشکل است، اما آن چه می ‌تواند، موانع پیش روی این طرح را تاحدودی بکاهد، ائتلاف با گروه‌های قدرتمند کُرد عراقی است و در این راه تردید نیست که آمریکا کمک بسیاری به اجرای این طرح خواهد کرد، به ویژه آنکه تل ‌آویو بارها به کُردهای عراق تاکید کرده که «اسرائیل» تنها طرف منطقه ‌ای است که می ‌تواند به آنها در تحقق رویای ‌اشان جهت تشکیل دولت کردستان کمک کند.


اطلاعات موجود نشان می‌ دهد، در همان زمان که نخست وزیران رژیم صهیونیستی از دوره زمامداری آریل شارون خونخوار تا بنیامین نتانیاهو، همواره فرستادگان شخصی و خصوصی خود را برای دیدار با رهبران کُرد راهی کردستان عراق می‌ کردند تا به آنها تاکید کنند، این تنها اسرائیل است که رویای تشکیل دولت کردستان آنها را در شمال عراق محقق خواهد کرد، به موازات آن  تل آویو به صورت مستمر با آنکارا و مسئولان ترکیه در ارتباط بود تا به آنها در امر خرید اراضی و املاک عراقی‌ها کمک و همراهی کند.

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

در این جا ممکن است، این سوال مطرح شود، با توجه به اختلافات موجود بین کُردها و دولت ترکیه، رژیم صهیونیستی چگونه می ‌تواند، بین آنها توافقاتی ایجاد کند که منتهی به اجرای نقشه مورد نظرش در عراق شود؟

در این جا اطلاعات به دست آمده تاکید می ‌کند که صهیونیست‌ ها به کُردها وعده تشکیل ارتشی قدرتمند و مجهز به سلاح‌ های مدرن و پیشرفته را داده ‌اند تا آنها را از حملات و دست اندازی‌ های طرف‌ های خارجی در امان نگه دارد و در مقابل کُردها باید منطقه‌ ای را به اقامت و اسکان یهود در کردستان اختصاص دهند.

این اطلاعات می ‌افزاید: رژیم صهیونیستی در اولین مرحله 200 هزار یهودی را راهی کردستان عراق خواهد کرد تا منطقه اختصاص یافته به آنها از سوی کُردها را آباد سازند، بدون این که این یهودیان در این مرحله از سکونت خود در شمال عراق خواهان امتیاز یا حق و حقوقی باشند، هر آن چه آنها در این مرحله خواهان آن هستند، تامین امنیت و حمایت و پشتیبانی از آنها در برابر تجاوزها و تعدی‌ های داخلی علیه اراضی و املاک ‌اشان است، در حالی که در مقابل رژیم صهیونیستی متعهد می ‌شود، اراضی و املاک وابسته به دولت کردستان عراق را از هرگونه خطر خارجی محافظت و حمایت کند، به همین منظور عملیات خرید اراضی و املاک برای یهود در مناطقی نزدیک به دولت کردستان و در جوار آن صورت می ‌گیرد.

بر این اساس نقشه تشکیل دولت یهودی در عراق به طور مشخص مناطق شمالی و نه مرکزی این کشور را در برمی ‌گیرد تا به دولت کردستان نزدیک باشد، اگرچه اطلاعات موجود تاکید می ‌کند که یهودیان اسرائیل اقدام به خرید اراضی و املاکی در منطقه مرکزی عراق نیز کرده ‌اند.


این اطلاعات همچنین اظهار می ‌دارد، برای ترغیب مالکان به فروش املاک و اراضی خود، خریداران یهودی قیمتی 3 برابر قیمت واقعی این املاک ارائه می‌ دهند و در این میان اوضاع نامناسب اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و تمایل بسیاری از عراقی ‌ها به مهاجرت از کشور به خارج، کمک بسیاری یهودیان اسرائیل جهت دستیابی به خواسته ‌اشان کرده است.

این امر موجب شده است، کمیته صهیونیستی فعال در عراق در این اواخر فعالیت ‌های خود را افزایش دهد، به ویژه آن که برخی از یهودیان آمریکا از این کمیته خواستار گردآوری اطلاعات و آمار و ارقامی جدید و اضافی درباره املاک عراقی‌ ها در مناطق اطراف رودخانه فرات و عراقی ‌هایی شده ‌اند که مایل به فروش املاک خود هستند.

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

اطلاعات اولیه بدست آمده تاکید می‌ کند که یهودیان صهیونیست در همان گام اول 45 قطعه زمین و 183 ملک مسکونی را در منطقه مرکزی عراق خریداری کرده‌اند و وجه مشخصه این املاک نزدیک بودن آنها به رود فرات است و اغلب خریداران این املاک یهودیان آمریکایی تاجر و بازرگان بوده ‌اند.

این اطلاعات می ‌افزاید: این یهودیان آمریکایی در واقع عضو گروه‌‌های فشار صهیونیستی و به طور مشخص «ایپاک» هستند که حدود 100 میلیون دلار را برای خرید اراضی و املاک در عراق اختصاص داده بودند، در حالی که مبلغ اختصاص یافته از سوی رژیم صهیونیستی حدود 300 میلیون دلار بوده و این نشان می ‌دهد که هم اکنون آنچه برای آمریکا اهمیت دارد و در اولویت اول قرار می گیرد، تحقق رویای صهیونیستی تشکیل دولت یهود از نیل تا فرات است. 

اما در مقابل این نفوذ صهیونیستی – آمریکایی برای خرید املاک و اراضی در عراق برای یهودیان، جریان مقاومت عراق دامنه و گستره فعالیت‌ های خود را برای آگاه سازی افکار عمومی و خطرهای نهفته در پس فروش این املاک برای ملت و دولت و کشور عراق به شدت افرایش داده است.

در حال حضار در عراق 3 آژانس یهودی برای خرید اراضی و املاک و فراهم کردن زمینه مهاجرت عراقی ‌ها به خارج مشغول به فعالیت است که عبارتند از: «آژانس مهاجرتی بورد» که مدیریت آن برعهده فردی عراقی به نام «عبد الرشید المتناح» است که در آمریکا اقامت دارد و گفته می ‌شود، از مزدوران ایپاک است؛ دوم «آژانس جهان در دستان توست» به مدیریت فردی عراقی به نام «حمودی عبد الأمیر» است که در انگلیس اقامت دارد و گفته می ‌شود که وی نیز از عناصر موساد صهیونیستی است و سوم «آژانس بین المللی کسب تابعیت» است.

جزئیات تاسیس دولتی یهودی در عراق؛ خانه‌هایی که به سه برابر قیمت فروخته می‌شوند/ املاک نزدیک رود فرات به فروش رفتند/ آیا رویای

این 3 آژانس برای فریب بیش از پیش شهروندان عراقی و تشویق آنها به مهاجرت از کشور و فراهم کردن اماکن اقامتی برای آنها در کشورهای مختلف جهان به نیم بهای واقعی و همچنین دریافت تابعیت کشورهایی که به آنها قصد مهاجرت دارند، از جمله دانمارک و کانادا و هلند، با یکدیگر به شکلی گسترده همکاری می ‌کنند.

لازم به ذکر است که عملیات خرید و فروش این املاک و اراضی در خفای کامل انجام می ‌شود و مزدوران یهودی با فروشندگان عراقی از طریق وکلای خود رابطه دارند.

اطلاعات موجود اظهار می ‌کند، آن چه تاکنون موجب شده این طرح به طور کامل به اجرا گذاشته نشود و با موانع و مشکلاتی مواجه شود، مخالفات ‌ها و عدم رضایت ترکیه از تشکیل دولت مستقل کردستان است و ترک‌ ها در این خصوص نگرانی خود را به واشنگتن و تل آویو اعلام کرده اند.

آنکارا از این امر واهمه دارد، مبادا تشکیل دولت مستقل کردستان در شمال عراق که تحت نظر و اشراف مستقیم اسرائیل است، موجبات شکل گیری تهدیدات امنیتی برای ترکیه شود و زمینه را برای استقلال طلبی کُردهای این کشور فراهم کند.

منبع : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/376781

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۴
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

نظرات (۱)

۱۵ دی ۹۳ ، ۱۴:۰۴ نشریه پلاک
خیلی طولانیه!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی