حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات

jeld

دانلود دفترچه سخنرانی دکتر جلیلی در مسجد سید اصفهان

دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی شامگاه دوشنبه مصادف با شب ۲۷ماه مبارک رمضان  در ویژه برنامه‌ای که تحت عنوان«همدلی، مقاومت،پاسداری از حریم ولایت» با محوریت شب احیا در مسجد سید اصفهان برگزار شده بود، در بین خیل عظیم جمعیت انقلابی و ولایی اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.

                      دانلود صوت مشروح سخنرانی دکتر جلیلی در مسجد سید اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم. خدا را شکر می‌کنم که در این شب عزیز و باعظمت، در این شب‌هایی که به ما گفته شده است که از خداوند متعال بخواهیم اسم ما را در زمره سعداء قرار بدهد و روح ما را همراه با شهدا قرار بدهد، این توفیق را پیدا کردم تا در جمع شما عزیزان حضور پیدا کنم.

ماه رمضان که بر ماه‌های دیگر شرافت و فضیلت پیدا کرده است، به خاطر نزول قرآن، به خاطر شب‌های قدر و با یاد امامان بزرگوار ما همراه شده است. ولادت امام حسن علیه‌السلام، شهادت امام علی علیه‌السلام، ماهی است که قرآن و عترت را هر دو، صبر و صلات را هر دو به ما یادآور می‌شود.

نادانی بشریت موجب عدم بهره‌مندی از برکات وجودی امامان معصوم در تاریخ ۲۵۰ ساله شد

یکی از بحث‌های بسیار مهمی که شاید شایسته باشد در ماه رمضان در آن تأمل کرد و تفکر کرد، این بحث است که در این ماهی که از دو امام بزرگ ما، امام علی علیه‌السلام و امام حسن علیه‌السلام در آن یاد می‌کنیم. امامانی که قله‌های کمال بودند. قله تمام فضایل و شرافت‌های انسانی بودند. امامانی که ما در باره آنها بیان می‌کنیم که الحق معکم و فیکم و منکم و الیکم و انتم اهله و معدنه، بشریت این فرصت را داشت که این امامان در برهه‌ای از زمان در میان آنها حضور داشته باشند.

این فرصت بزرگی است. اگر شما کسی را بگویید قادة الأمة، شما می‌توانید رهبری امت‌ها را داشته باشید. همان کسی است که خزّان العلم است. منتهی الحلم است. همان اصول الکرم است. این خیلی فرصت بزرگی است. کسی که اگر بگوییم تو باید بندگان خدا را سیاست کنی. تو ساسه العباد باشی. کسی است که به او می‌گوییم تو ابواب الایمان هستی. امناء الرحمانی. این برای بشر یک فرصت بزرگ است که کسی او را سیاست کند که ابواب الایمان باشد. امناء الرحمان باشد.

این چه فرصت بزرگی می‌تواند برای انسان‌ها و برای جوامع بشری باشد که اگر به دنبال عقل است، اگر برای او عقل خیلی اهمیت دارد، کسانی در این جایگاه قرار بگیرند که به آنها بگوید شما اولی الحجی هستید. ذوالنهی هستید. و کسانی کهف مردم قرار می‌گیرند، کهف الوری که بالاترین بهره را از عقل دارند.

این برای انسان‌ها و برای جوامع بشری یک فرصتی بود که اگر دنبال معرفت و حکمت است، کسانی را پیدا کند که بتواند به آنها بگوید محال معرفت الله، معادن حکمت الله، مساکن برکت الله، این یک فضیلتی است که در یک فرصت برای جوامع پیش آمد که توانستند حضور اینها را درک بکنند.

حالا غرضم از این مقدمه این است که می‌دانیم اگر چنین گوهرهای ارزشمندی در میان جوامع در دورانی ظهور و بروز پیدا کردند و حاضر بودند. تقریباً در یک دوران دویست و پنجاه ساله یعنی از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا زمان غیبت امام عصر(عج). شما می‌بینید که بشریت در دویست و پنجاه سال این افتخار و این فرصت را داشت تا چنین گوهرهایی در میان او حضور داشته باشند.

نتیجه این حضور چه بود؟ از این فرصت بزرگ الهی چه بهره‌ای بردند؟ این یک سؤال مهم است. در آن دویست و پنجاه سال چه شد. تعابیری را که ما در دعاهایمان داریم، این بزرگان صالحٌ بعد صالح، صادقٌ بعد صادق آمدند. ظهور پیدا کردند. در میان جوامع بودند اما تاریخ را که نگاه می‌کنیم، تلخی است. و قُتل من قُتل، سبیُ من سبی، اقسیَ من اقسی، بشریت جاهل نه تنها از این فرصت استفاده نکرد بلکه شاهد بودیم تمام آن چیزی که از مصائب ائمه بزرگوار می‌خوانیم به وقوع پیوست. و قُتل من قُتل، سبیَ من سبی، اقصی من اقصی.

عدم همراهی امت با ولایت و امامت، مهمترین دلیل عدم تحقق حاکمیت اسلامی توسط امامان بود

عرض من این است که در این سال‌ها در یک فرصت محدود و کوتاه، همین دو امام بزرگواری که در ماه رمضان ولادت یکی و شهادت دیگری را به خاطر می‌آوریم. برای بشریت فرصتی پیدا شد که در رأس حکومت قرار بگیرد. در رأس یک نظام قرار بگیرند. این یک فرصت بسیار بزرگ بود که قله کمال و فضیلت‌ها مثل امام علی علیه‌السلام حالا در رأس یک نظام حکومتی قرار بگیرد. این خیلی فرصت ارزشمندی است.

امام علی علیه‌السلام حدود چهار سال و نه ماه و امام حسن علیه‌السلام حدود شش ماه، در مجموع از این دویست و پنجاه سال بشریت این فرصت را پیدا کرد که حدود پنج سال و نیم و حتی کمتر دوتا از این ستاره‌های آسمان امامت در رأس یک نظام حکومتی قرار بگیرند. نتیجه آن چه شد. همه شما بهتر از من آگاه هستید، به آن چه در پنج سال دوران حکومت امام علی علیه‌السلام اتفاق افتاد و آن چه در آن شش ماه اتفاق افتاد. من نمی‌خواهم آنها را تکرار بکنم.

سؤال من این است که چرا نه تنها در آن دویست و پنجاه سال، حتی در همین پنج سال هم نشد آن استفاده و بهره لازم برده شود. چرا نشد. امام حسن علیه‌السلام یک جمله‌ای دارند که پس از آن دورانی که با معاویه جنگ‌هایی را داشتند و قرار شد آن شرایط پیش بیاید بیان می‌فرمایند. من این جمله را برای شما می‌خوانم.

این که چه شد آن شرایطی که امام حسن علیه‌السلام در آن شرایط مجبور به پذیرش آن صلح شدند. تعبیر خود امام حسن، آن هم در حضور معاویه و بعد از آن صلحی که انجام گرفت این است. بعد از این که بیان می‌فرمایند چرا این گونه شد. فضائل امام علی علیه‌السلام را بیان می‌کنند. فضائل خودشان را بیان می‌کنند. یک جمله‌ای را بیان می‌فرمایند که شاید پاسخ این سؤال باشد که وَ قَد خَذَلَتنِی الاُمَّةُ وَ بایَعَتکَ یا ابنَ حَربٍ، وَ لَو وَجَدتُ عَلَیکَ اَعواناً یَخلُصُونَ ما بایَعتُکَ عدم همراهی مردم. یعنی مردم ما را رها کردند. اگر یارانی پیدا می‌کردیم که خالصانه همراه ما بودند، ما وارد یک همچین مرحله‌ای نمی‌شدیم.

بعد می‌فرمایند همان طور که مردم بعد از موسی علیه‌السلام در آن مدتی که نبود، عوض این که به سمت جانشین و وصی او هارون بروند، به سراغ گوساله سامری رفتند و آن را پذیرفتند. تعبیرشان این است که و قد جعل الله عزوجل هارون فی سعه حین استضعفوا قومه و هادوا. گفتند وقتی مردم نخواهند و او را رها کنند، او تکلیفی ندارد. بعد بر این مبنا می‌فرمایند کذلک انه و ابی فی سعه من الله حین ترکتناالامه. اگر مردم همراهی نکنند، هم پدرم و هم من در این حالت مسؤولیتی نداریم. ترکتن امه و بایعت غیرنا و لم نجد علیه اعوانا. اگر آنها رها کنند و این را دنبال نکنند و ما یارانی نداشته باشیم. بعد این جا تعبیر می‌فرمایند، همان موضوع تکرار می‌شود. انما هی سنن و الامثال و بعد این آیه را بیان می‌فرمایند که « وَ إِنْ أَدْری لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَ مَتاعٌ إِلى‏ حینٍ ».

همراهی امت اسلامی ایران با امامت، دلیل برتری بر  امت‌های گذشته است

عرض من این است که اگر ما چنین امامانی را داریم. اگر آن چه از کمال می‌خواهیم محقق بشود. لازمه آن این است که ملتی، امتی، مردمی باشند که آن موقع به این ایمان داشته باشند. این کمالات را بخواهند و بپذیرند. این تعابیری را که ما در زیارت جامعه عرض می‌کنیم. این تعابیر بلندی را که برای امامان بزرگمان عرض می‌کنیم، در مقابلش در همان زیارت بیان می‌کنیم که ما هم کسانی هستیم که باور داریم محققٌ لما حققتم، مبطلٌ لما ابطلتم، مطیعٌ لکم، این است که می‌تواند آن کمالات را در جامعه عینیت ببخشد. امامانی باشند و امتی و مردمی که این را با تمام وجود بپذیرند. با تمام باور، محققٌ لما حققتم، مبطلٌ لما ابطلتم، مطیعٌ لکم.

این جا است که بزرگی مردم ما بعد از هزار و چهارصد سال روشن می‌شود. این شهادتی که امام بزرگوار ما دادند که من شهادت می‌دهم مردم ما در این عصر از مردم دوران پیامبر اکرم و از مردم دوران امیرالمؤمنین علیه‌السلام بهتر هستند، یک شهادت حقیقی  است. یک ملتی پیدا شد که دعوت خدا و رسول را به شکل واقعی اجابت کرد. یعنی اگر می‌گفت نصرتی لکم مُعده و رأیی لکم تبع، این واقعی بود. با تمام وجود آمد و به یاری دین خدا برخاست. با تمام وجود دعوت خدا و پیامبر را لبیک گفت که استجیبوا لله و لرسول اذا دعاکم لما یحییکم. این یک لقلقه زبان نبود.

ملتی بود که اگر یک شاگردی از آن امامان را دید که امروز جانشین بر حق امام عصر است، با تمام وجود پای کار آمد. چهار فرزندش را تقدیم می‌کرد و به این افتخار می‌کرد. این آن عظمت یک ملت است. این آن عظمتی است که امروز در صحنه جهانی یک پدیده‌ای را شکل داده است که همه در تحلیل آن مانده‌اند.

امروز می‌بینند که اگر این دو عنصر این گونه در کنار هم جمع بشود، چه پدیده بزرگی شکل می‌گیرد. یک حیات جدید شکل می‌گیرد. این باوری که ملت ما داشت که استجیبوا لله و لرسول اذا دعاکم لما یحییکم، امروز یک تجربه سی و شش ساله شده است. می‌بیند هر چقدر این دعوت را صادقانه و با همه وجود لبیک می‌گوید، به همان نسبت یک حیات جدید گرفته.

اقتدار ملت ما محصول اسلام ناب و جمع شدن یک ملت حول محور ولایت است

شما همین روزها می‌بینید دیگر. شش کشور دنیا، شش کشوری که خودشان را قدرت‌های بزرگ دنیا می‌دانند، با همه امکانشان و با همه آن ظرفیت‌های دیپلماسی که دارند پای کار می‌آیند. برای چی. برای این که مثلاً یک امتی را و یک کشوری را از چندتا سانتر‌یفیوژ محروم کنند؟ این برای چیست. چرا این قدر جمع می‌شوند. هر کدام اینها که به ادعای خودشان هزاران کلاهک هسته‌ای دارند. چطور وزرای خارجه‌شان ده روز کارشان را رها می‌کنند و می‌آیند جمع می‌شوند که با شما گفتگو بکنند که مثلاً چندتا سانتر‌یفیوژ که دارد زیر نظر آژانس کار می‌کند. آن هم برای مقاصد صلح‌آمیز، این کار بشود یا نشود. واقعاً این است؟

برای چه می‌آیند. چه چیز آنها را نگران کرده است. چه چیز آنها را امروز سراسیمه به یک همچین تحرکاتی واداشته است. چه چیزی دارد شکل می‌گیرد. او می‌بیند دارد یک اندیشه قوی دینی شکل می‌گیرد که این اندیشه و این اسلام نابی که امام بزرگوار ما در این عصر احیا کرد، این اندیشه اسلام نابی که امروز پرچم آن را مقام معظم رهبری با عزت در دست گرفته، یک اقتداری از آن حاصل می‌شود که هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند به آن خدشه وارد بکند.

اندیشه ای که اقتدار ملت ما را غنی سازی می کند قابل محدود شدن، محصور شدن و تعلیق نیست

او می‌‌بیند که دارد یک قدرتی شکل می‌گیرد، یک اقتداری دارد شکل می‌گیرد که این اقتدار از یک منبع و اندیشه‌ای است که نه می‌تواند محصور بشود، نه می‌تواند محدود بشود، نه م

ی‌تواند تعلیق بشود. این قدرت یک تفکر است که در باورهای یک ملت غنی‌سازی‌ انجام می‌دهد. آنها از این نگران هستند.

اقتداری که از جمع شدن مردم حول محور ولایت حاصل می شود نه آمریکا و نه هیچ قدرت استکباری دیگر نمی تواند ّبه آن کوچکترین خدشه ای وارد کند

می‌بینند یک مدلی شکل گرفت که اگر دویست و پنجاه سال امامان ما در قله‌های این عظمت حضور داشتند ودر آن زمان نتوانستند استفاده بکنند، امروز ملتی با نائب همان امام می‌نشیند، تبعیت و پیروی می‌کند و حول محور ولایت جمع می‌شود و این پیروزی‌ها را رقم می‌زند. او می‌بیند که یک اقتداری شکل می‌گیرد که آنها هر شش‌تا باید بنشینند تا راجع به تک‌تک این بحث‌ها چانه بزنند. چرا. یک قدرت بزرگ دارد شکل می‌گیرد. یک تمدن جدید دارد شکل می‌گیرد. حول محور ولایت. وحدتی است که حور محور ولایت جمع می‌شود.

آنها تجربه کردند و دیدند. هم در ایران و هم در جاهای دیگر، در صد سال اخیر کارهای مختلف انجام دادند که اگر حرکتی خواست در برابر آنها بایستد نتواند شکل بگیرد. همین چند سال اخیر در همین منطقه ما شاهد بودید. حرکت‌هایی شکل گرفت. سعی کردند همه آنها را به لطایف‌الحیل به یک نوعی به ناکامی بکشانند اما می‌بینند در این مملکت یک اندیشه اسلام ناب شکل گرفته است. حول ولایت یک وحدت امت و ملت شکل می‌گیرد که این دیگر شکست‌ناپذیر است. این از آن بحث‌هایی است که دیگر با محاسبات آنها نمی‌توانند این را دنبال بکنند.

البته این رابطه دو طرفه است. یعنی اگر ملتی این گونه می‌آید و از این آرمان‌ها و از ولایت دفاع می‌کند. فرزندانش را تقدیم می‌کند و با افتخار می‌ایستد، آن ولایت هم بر مبنای همان آموزه‌های دینی و بر مبنای همان آموزه‌های علوی پشتیبان ملت است. مدافع حقوق ملت است.

این تعبیری که امام علی علیه‌السلام دارند که اقتدار یک دولت اسلامی به پشتیبانی مردم است. انما عماد الدین و جماع المسلمین و العده للاعدا العامه من الامه. آن چیزی که ستون یک نظام اسلامی است، آن چیزی که پشتوانه نظام اسلامی در برابر قدرت‌ها و دشمنان است، العامه من الامه. همین توده‌های مردم باایمان است. همین‌ها هستند که می‌توانند در روزهای حساس و خطرناک بیایند نقش‌آفرینی کنند که دشمن نتواند در برابر آنها بایستد.

این آن قدرتی است که ایجاد می‌شود و متقابلاً این جا است که شما می‌بینید بر همین مبنا است که امام علی علیه‌السلام در نامه‌ای که به مالک اشتر می‌نویسد. برای حکومتداری این را بیان می‌کنند که اشعر قلبک رحمهٌ لرعیه. باید در قلبت و در نگاهت و در رویکردت به مردم رحمت باشد. و المحبه لهم و اللطف بهم. این رابطه‌ای است که بین امام و امت شکل می‌گیرد. بین رهبری و مردم شکل می‌گیرد. یک رابطه جدی که مردم با همه وجود از نظام دفاع می‌کنند و رهبری و امام با همه وجود از حقوق مردم دفاع می‌کند. از حیثیت مردم دفاع می‌کند. از عزت و پیشرفت و رفاه مردم دفاع می‌کند.

خط قرمزهای رهبری در بحث هسته ای حافظ پیشرفت، امنیت و عزت کشور است

این خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در موضوع هسته‌ای بیان می‌فرمایند چی است. خطوطی است که مدافع حقوق ملت است. خطوطی است که می‌گوید اجازه داده نمی‌شود از حقوق ملت تخطئی بشود. زورگویان بخواهند ذره‌ای از حقوق ملت را نادیده بگیرند. حقوقی است که اجازه داده نمی‌شود جلوی پیشرفت یک ملت گرفته بشود. خطوط قرمزی است که اجازه داده نمی‌شود امنیت یک ملت مورد تهدید واقع بشود. اینها آن خطوطی است که شکل می‌گیرد. آن وقت حاصل این چه می‌شود. شکل‌گیری یک تمدن.

آنچه امروز دشمن از اقتدار ملت ما و نفوذ اسلام ناب می بیند هنوز از نتایج سحر است

آنها می‌بینند تمام قدرت‌های بزرگ با هم جمع می‌شوند و یک چیز را اراده می‌کنند. یک اندیشه‌ و تمدتی در این طرف شکل می‌گیرد و در برابر آنها می‌ایستد و یک چیز دیگری را می‌خواهد. آن وقت چی محقق می‌شود. اراده این ملت بر آنها غلبه پیدا می‌کند. همه آنها می‌گویند شاه بماند و این می‌گوید شاه برود. شاه می‌رود. همه آنها با هر آن چه امکانات دارند به پشتیبانی از صدام می‌آیند. ملتی می‌ایستد و این ملت پیروز می‌شود. همه آنها می‌ایستند و می‌گویند این ملت هسته‌ای نشود. این ملت می‌ایستد و هسته‌ای می‌شود. آنها از این نگران هستند. می‌بینند دارد یک اندیشه‌ای شکل می‌گیرد که این هنوز از نتایج سحر است.

ترس دشمن از مقاومت ملت به دلیل پیشرفت های بزرگ حاصل از آن است، دشمن نمی خواهد الگویی جامع از مبارزه و پیشرفت ، استقلال و آزادی ، تعالی و معنویت به جهان معرفی شود

یک قدرتی دارد شکل می‌گیرد که در این سی و پنج سال نه تنها عقب نرفته است، دارد جلو می‌رود. هر آن چه فشار می‌آورند نه تنها باعث تضعیف این نمی‌شود. این فقط مقاومت نمی‌کند، پیشرفت هم می‌کند. فقط پیشرفت نمی‌کند، تکثیر می‌شود. الگو می‌شود. او از این نگران است که امروز دارد یک الگویی شکل می‌گیرد که هم درس مبارزه می‌دهد، هم درس پیشرفت. هم درس آزادی می‌دهد، هم درس استقلال. هم درس تعالی معنوی می‌دهد، هم درس پیشرفت مادی.

او نمی‌خواهد این الگو شکل بگیرد. این که می‌بینید شش کشور همه کارشان را رها می‌کنند و می‌گویند ده روز برویم صحبت بکنیم، برای این است که می‌خواهند مانع شکل‌گیری چنین الگویی بشوند. چرا می‌آیند این کار را می‌کنند. چه اتفاقی دارد می‌افتد. بالاخره در دنیا خیلی بحث‌های زیادی هست. صد و هشتادتا کشور دیگر هم وجود دارد. چی شده که آنهایی که خودشان را قدرت‌های بزرگ دنیا می‌دانند مهم‌ترین دغدغه‌شان این شده. واقعاً دغدغه‌شان این است که چرا چندتا سانتر‌یفیوژ کار می‌کند؟ آنها می‌فهمند که دارد یک قدرتی شکل می‌گیرد که فقط خودش نیست. این دارد تکثیر می‌شود. این اگر خرمشهر را آزاد می‌کند، فردا جنوب لبنان هم بر این مبنا آزاد می‌شود. فردا در غزه و در لبنان هم پیروزی‌های مهم جنگ‌های سی و سه روزه و بیست و دو روزه و هشت روزه و پنجاه و یک روزه شکل می‌گیرد. آنها می‌فهمند دارد چه شکلی پیدا می‌کند.

پیشرفت های ما حاصل مبارزات ما است/جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست و با هر مرحله مبارزه پیشرفت های جدیدی حاصل می شود

آنها می‌فهمند که این اندیشه است که هم مبارزه دارد و هم پیشرفت. این اندیشه است که می‌گوید جنگ حق و باطل و مبارزه حق و باطل تمام‌شدنی نیست. این اندیشه است که دارد قدرت پوشالی‌ای که آمریکا درست کرده است را به دنیا نشان می‌دهد. دارد افسانه شکست‌ ناپذیری آن را به دنیا نشان می‌دهد. این اندیشه است که روز به روز دارد شکل پیدا می‌کند.

این چیست. همان شجره طیبه است. اصلها ثابت و فرعها فی السماء تؤتی اکلها کل حین به اذن ربها. یک شجره طیبه‌ای شکل گرفته که امروز این تازه از نتایج اولیه آن است. این روز به روز دارد ثمرات خودش را نشان می‌دهد. میوه‌های خودش را نشان می‌دهد. این دارد نشان می‌دهد که حرکتی که دشمن می‌کند یک حرکت مذبوحانه است. این طور نیست که آنها فعال ما یشاء باشند.

آمریکا بداند ملت ما نه تنها زورگویی های او را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت، بلکه همچون گذشته هیمنه او را خواهد شکست و باز هم شکست پذیری آمریکا را به مردم نشان خواهد داد

اگر هفتاد سال است که در دنیا برای خودشان یک مناسبات و انحصاراتی درست کرده‌اندو حالا همه باید آن حرف را بپذیرند. این ملت به آمریکا نشان می‌دهد که این طور نیست که هر آن چه تو بخواهی. نه تنها نمی‌توانی زور بگویی بلکه هیمنه تو را خواهیم شکست. این آن اندیشه‌ای است که امروز دارد شکل می‌گیرد.

آن مدلی که او جواب نگرفته، تهدید است، دیده که جواب نداده است. ذلکم الشیطان یخوف اولیائه. به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا که مصداق اتم استکبار در عصر حاضر است. به تعبیر امام راحل ما شیطان بزرگ است. همان ابزار شیطان در دستش است. ذلکم الشیطان یخوف اولیائه. می‌خواهد با ترساندن مانع ملت‌ها بشود. مانع تعالی انسان‌ها بشود.

پاسخش چیست. شهدای ما جواب می‌دهند. آن چیزی که وقتی ما در این شب‌ها از خدا می‌خواهیم که خدایا اسم ما را با سعدا و روح ما را با شهدا قرار بده. در خود همین آیات قرآن بیان می‌کند که شهدا به ما چه می‌گویند. یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم. کسانی که این شب‌ها از خدا می‌خواهید روح شما را با شهدا قرار بدهد. قرآن دارد پیام شهدا را به شما می‌گوید. یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم، بشارت می‌دهند به کسانی که به آنها ملحق نشده‌اند که نترسید و نگران نباشید. الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنو.

باطل السحر حربه ترساندن شیطان، نترسیدن است. نگران نشدن است. این باور الهی است. این وعده الهی است که لن یضروکم الا اذی. اینها نمی‌توانند به شما آسیب جدی برسانند. مگر همین اذیت‌ها و ایذاهایی که انجام می‌دهند.

حربه دشمن امروز تردید و تحریف است

خود دشمن هم فهیمده است ملتی که شعارش این است و پیام شهدایش این است، با ترساندن نمی‌تواند او را از میدان به در بکند. امروز چه حربه‌ای را دارد دنبال می‌کند. خواهش من این است که این را دقت بفرمایید. حربه دشمن امروز تردید و تحریف شده است. می‌خواهد در ایمان یک ملت تردید ایجاد بکند. چرا. چون او می‌داند در این سی و شش سال گذشته هر گاه صحنه نبردی شد، صحنه رویارویی‌ای شد، او با تمام توان و قدرتی که داشت نتوانست حرف خودش را محقق بکند.

او می‌فهمد. لذا تمام توانش را گذاشته که تردید ایجاد بکند. چگونه تردید ایجاد می‌کند. با تحریف. با این که بیاید موضوعات و واقعیات و حقایق را وارونه نشان بدهد. پیروزی‌های یک ملت را بپوشاند، هزینه‌های یک ملت را به دروغ بزرگ نشان بدهد. برای این که ایجاد تردید بکند.

امروز دنبال این است که با ایجاد تردید و با ایجاد تحریف ملتی را دچار تردید بکند. این که مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام راحل فرمودند مواظب باشید. امروز خطر بزرگ این است که آن اندیشه‌ای که ملت ما را به این عظمت رساند، به این اقتدار و به این عزت رساند، عده‌ای می‌خواهند آن اندیشه بزرگ که همان مکتب امام راحل ما است را تحریف کنند، بر این مبنا است.

منصرف کردن مردم از مبارزه خط آمریکاست

این تحریف چه است. این است که بخواهند ملتی را از اصل مبارزه منصرف بکنند. این آن خط آمریکا است. او می‌فهمد که هر جا مبارزه است او شکست خواهد خورد. لذا باید یک ملتی را از اصل مبارزه منصرف بکند. اگر نمی‌تواند از اصل مبارزه انصراف ایجاد بکند، در خود مبارزه انحراف ایجاد بکند. این که شما می‌بینید آمریکا برای این که با یک ملتی مقابله بکند، امروز پیاده نظامش را در منطقه ما می‌فرستد برای چیست. شما می‌بینید. گروهک‌هایی که درست می‌کند. گروه‌های تروریستی که امروز دارند به عنوان پیاده نظام آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عمل می‌کنند برای چیست. برای این که اینها می‌خواهند یک جنگ نیابتی راه بیندازند تا آن قدرتی که در جهان اسلام علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته منحرف بشود.

حزب‌الله لبنان که با اقتدار آن گونه پیروزی‌های بزرگ را علیه رژیم صهیونیستی رقم می‌زند. طوری که شما شاهد هستید. به دنبال جنگ‌های سی و سه روزه، بیست و دو روزه، هشت روزه، وقتی که حزب‌الله لبنان با اقتدار توی دهان رژیم صهیونیستی می‌زند. در همین چند ماه پیش شما شاهد بودید. این بار رژیم صهیونیستی حتی حاضی نمی‌شود برای یک ساعت در برابر حزب‌الله لبنان بایستد. او می‌فهمد یک اقتداری دارد شکل می‌گیرد.

شاخص های اسلام آمریکائی از منظر امام (ره)

این آن چیزی است که آنها از آن نگران هستند. لذا اگر امام راحل ما اسلام ناب را برای ما به ارمغان آورد و احیاگر اسلام در این دوره بود، همان امام راحل نسبت به اسلام آمریکایی هشدار داد. اسلامی که به وعده الهی باور ندارد. اسلامی که مبارزه را قبول ندارد. اسلامی که دفاع از محرومان در سرلوحه کارش نیست. اسلامی که مخالفت با نظام سلطه را نمی‌پذیرد. اسلامی که استقلال یک ملت را برنمی‌تابد. اینها شاخص‌های اسلام آمریکایی است که امام راحل ما بیان کردند و مقام معظم رهبری در سالگرد امام راحل آنها را گوشزد کردند. به همه ما یادآوری کردند که دقت داشته باشیم.

تلاش های مذبوحانه آمریکا در سرزمین های اسلامی نشانه استیصال و درماندگی آمریکاست

انشاءالله همه ما بتوانیم پاسدار آن میراث بزرگی را که از امام و شهدا امروز برای ما به ارث مانده است باشیم. آن را با قوت حفظ کنیم. آینده بسیار درخشان و بزرگی در انتظار تمدن اسلامی است. در انتظار ملت ما است. این نگرانی‌هایی که شما می‌‌بینید آنها دارند، این استیصالی که آنها دارند، این که می‌آیند چنین تلاش‌های مذبوحانه‌ای را در منطقه انجام می‌دهند، این نشانه استیصال دشمن است. نشانه عجز و زبونی او است و انشاءالله همه اینها نشانه‌هایی است برای یک آینده پر اقتدار، پر عزت و موفقیت‌های بیشتر برای ملت ما .

ولایت فقیه است که به خاطر ابتناء بر فقاهت و عدالت توانست عملا اثبات کند که تنها او می تواند شایسته محوریت اجتماعی باشد

از خداوند متعال می‌خواهیم به حرمت این شب‌های عزیز، این ماه مبارک، این دعاها و ادعیه صادقانه و خالصانه ملت ما، ملت ما را در ادامه این راهی که امام و شهدا آن را شروع کردند موفق بدارد تا انشاءالله به بهترین شکل تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری حول محور ولایت فقیه که مبتنی بر فقاهت و عدالت است و نشان داد که فقاهت و عدالت است که می‌تواند یک ملت و یک امت را متحد، مقتدر، عزیز و پیشرفته بکند و متعالی کند. انشاءالله ملت ما با قدرت و با صلابت این راه را ادامه بدهد.

از خداوند متعال می‌خواهیم این حرکت بزرگ، این انقلاب بزرگ ما را با رفتارهای مجاهدانه ملت ما به انقلاب امام عصر علیه‌السلام متصل بفرماید.

انتهای مطلب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۷
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

حق و باطل

دکتر جلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی