حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ «نحل 47»

حیات طیبه
آخرین نظرات

«پیام‌رسانی» ماهیت حماسۀ عاشورا/ مهمترین نیاز امروز: عناصر رسانه‌ایِ انقلابی

  • قیام امام حسین(ع) برای حفظ اسلام بود. حفظ اسلام یعنی حفظ چه چیز؟ اگر بگوییم حفظ اسلام یعنی «عمل کردن مردم به اسلام» یا «برقراری حکومت اسلامی» که باید بگوییم امام حسین(ع) در این زمینه موفق نشد. زیرا با قیام امام حسین(ع) نه عمل به اسلام محقق شد و نه حکومت اسلامی برقرار شد. پس حفظ اسلام به چه معنایی است؟
  • حفظ اسلام یعنی باقی نگاه داشتن حقیقت دین برای نسل‌های بعد. یعنی اگرچه در آن زمان به دین عمل نشود، ولی پیام دین به آیندگان برسد. چرا امام حسین(ع) در مقابل امّت منحرف شدۀ مسلمانان ایستاد، مقاومت کرد و جان خود را در این راه داد؟ پاسخ: خداوند انسان‌ها را در پذیرش حق آزاد گذاشته، لذا مردم هر زمان می‌توانند حق را بپذیرند یا نپذیرند، آزاد هستند دین حق را قبول کنند یا قبول نکنند، اما نمی‌توانند آزادی آیندگان را بگیرند. آیندگان حق دارند از حقیقت دین خبردار شوند، تا اگر خواستند آن را بپذیرند. لذا مردم زمان امام حسین(ع)- و مردم هر زمانی- حق ندارند دین را به گونه‌ای محو کنند، که امکان رسیدن پیام دین به آیندگان از بین برود.
  • قیام امام حسین برای حفظ اسلام بود. حفظ اسلام یعنی حفظ امکان انتقال و ابلاغ حقیقت دین به آیندگان. یعنی آیندگان اگر خواستند از دین واقعی خبردار شوند، بتوانند. امام حسین(ع) خطر از بین رفتن دین و از بین رفتن امکان انتقال پیام دین به نسل‌های آینده را احساس کردند و به همین دلیل خود را فدا کردند. امام خود را فدا کردند تا امکان رسیدن پیام دین به آیندگان باقی بماند. لذا ماهیت حماسۀ عاشورا «پیام‌رسانی» است.
  • هر کسی که به این پیام‌رسانی کمک کند، به تحقق هدف عاشورا کمک کرده است. وظیفۀ ما این است که در کنار عمل به دین، کاری کنیم این پیام «به مردم جهان در عصر خودمان» برسد. تبلیغ دین یک کار حسینی است. این کار مهمی است که روی زمین افتاده و برای انجام آن نیاز به انسان‌های انقلابی با توانایی رسانه‌ای بالا داریم. ماهیت حماسۀ عاشورا «پیام‌رسانی» است. و امروز مهمترین ابزار پیام‌رسانی «رسانه» است.

امروز مهم‌ترین نیازی که انقلاب ما، جهان اسلام، و انقلاب جهانی اسلام و بشریت دارد، نیاز به افراد و عناصر رسانه‌ای انقلابی است. متأسفانه ما عناصر رسانه‌ای خوب در اندازه‌های انقلاب اسلامی بسیار کم داریم.

منبع : http://bayanmanavi.ir/post/975

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۶
* فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *

نظرات (۱)

۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۵:۵۲ بهنام عبدالهی
من بهنام معروف به عارف هستم. لطفا تا آخر بخوانید.
متولد 1380 هستم، چند سالی است که نوشتن را به امید خدا شروع کرده ام.
تا کنون 14 اثرم در نشریات مختلف چاپ شده و مقاماتی را نیز کسب کرده ام.
دفتری به نام عارفانه دارم که امروزی ها به آن وبلاگ می گویند. خواهشمندم جهت پیشرفت من به وبلاگم سر بزنید و به مطالبم نظر دهید.
ممنون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی